Alternatory parametry znamionowe ________________________________________________________________________________________________________________________

Niekiedy zdarza się pomysł przełożenia, wymiany pradnicy samochodowej z jednego typu auta do drugiego. Wydawało by się, że parametry wyjściowe alternatora samochodowego powinny być takie same ze względu na standard napięcia w instalacji elektr. auta.

Jednak jeśli przyjrzeć się trochę dokładniej to paramatretry wyjściowe, napięcia U, watrości natężenia I określają wartość mocy wyjściowej P=UxI w Watach , która jest już dopasowana dokładnie do danej instalacji modelu samochodu. Każdy elektryk samochodowy specjalizujący się  w naprawach alternatorów niewątpliwie odradzi taką wymianę alta również ze względu na parametry wejściowe. 

Wiadomo, że prądnica jest napędzana w samochodach zazwyczaj z paska klinowego, wprawiając w ruch wirnik. Ten parametr obrotów ( znamionowej prędkości obrotowej wirnika ) jest również charakterystyczny dla danego modelu i rózni się między typami. 

Dodatkowo utrudnieniem, praktycznie nie do obejścia jest mocowanie alternatora. Zazwyczaj jest ono niestandardowe jeśli chcielibyście przemontować to urzadzenie elektryczne w róznych modelach aut.

Przykładowe parametry techniczne alternatora Bosch

Napięcie: 14 volt V
Prąd: 45 A przy obr 1800 obrotów/min
Prąd max: 100 A przy obrotach 6600 obrotów/min
Moc: 1000 W
Znamionowa prędkość obrotowa: 6000 obr/min
Maksymalna prędkość obrotowa trwała: 18000 obr/min
Maksymalna prędkość obrotowa chwilowa: 22000 obr/min

Regulator napięcia alternatora

Regulacja napięcia: 14,3 V +/- 0,15 V
Kompensacja temperaturowa: - 45 mV
Częstotliwość regulacji: 50Hz < f < 100 Hz

 


© 2015 darmowe strony entro.pl